Osaline distantsõpe – mis toit see veel on ja millega seda sööma peaks?

Sel nädalal siis alustasid Tallinna koolid osalise distantsõppega. Muidugi kuna päris täpseid juhtnööre kuskilt ei tulnud, siis eks iga kool ise nüüd ratast leiutama asus ning see kool, kus mina tunde annan otsustas, et igal klassil peaks olema üks distantsõppe päev. Toimus ka infotund, kuid kuna see päeval kui mul endal seal koolis tunde pole ning kiri tuli umbes 10 minutit enne koosoleku algust, siis kahjuks sinna ma ei jõudnud.

Saadeti ka kena graafik, kus oli näha, kes mis päeval ära on ning hakkasin kiiresti siis nuputama, et mis ülesandeid anda millisele klassile. Kuna teisipäeva pärastlõunal sai ju modereeritud ka Valede jahi seminari, mille ma täiesti teadlikult tegin koolitunni pikkuse, siis õnneks andis seda veebinari ka kohe ära kasutada, et noored kuulavad ja mulle siis küsimustele vastused saadavad.

Aga muidugi sellega põnevad väljakutsed veel ei lõppenud – teisipäeva pärastlõunal tuli kiri, et järgmine päev 10 ja 12 klassi noored Kloogarannas ekskursioonil ning neid siis tundides ei näe. Ehk siis tuli kiiresti teha plaan ka selle jaoks, et mida siis need noored tegema peaksid – päris puhata ei saa ka lasta, eriti 12. klassi, sest neid niikuinii ainult pool aastat näen.

Ja kirss tordi peal oli muidugi tund, kus mul muidu 11 ja 12 klass koos oleks pidanud olema. Ehk siis poolele klassile sain jutud ära räägitud ja teisele poolele oleks pidanud siis sama info kuidagi digitaalselt edasi andma?

Ning lõpetuseks sain veel ühe distantsõppe tunni ajal kõne (läksin koju kuna kaks vaba tundi järjest ja püüan lähikontakte piirata nii palju kui võimalik), et ühte ette teatatud distanstõppe tundi on õpilane kohale tulnud. Tegime temaga kiire Zoom vestluse ja soovitasin ikkagi tegeleda nende ülesannetega, mille ma e-kooli lisanud olin. Kui hiljem uurisin, et kuidas nii juhtus, siis selgus, et sõnum tõesti välja läinud, et osad õpilased võiksid ka distantsõppe päeval tundi tulla.

Kui see kõik eelnev nüüd väga segane tundub, siis täpselt nii see ongi. Kui aus olla, siis hakkab mul väike paanika tekkima. Niikuinii oli päris korralik väljakutse hakata andma kolme ainet, kus puuduvad igasugused õpikud ja kogu sisu tuleb ise luua. Aga see eelmise nädala kaos andis väljakutsele uue mõõtme.

Õnneks oli nädalavahetus vaba ja olengi endale siin igasuguseid värvilisi abitabeleid loonud ja vähemalt mingi lootus on, et suudan asjad ikkagi kontrolli alla saada. Üks tabel siis selline, kus ühe aine (antud juhul siis kommunikatsiooni alused aine) kohta tegin klasside kaupa ülevaate, mis materjale kasutatud on. Esimene nädal oli tore – sain kõigile noortele rääkida kuidas kõne tekkest alates kommunikatsioon on alanud. Möödunud nädalal siis kaks klassi neljast olid mul klassiruumis ja need tunnid väga toredad olid. Kuna hetkel õpilasvõistlus “Valede jaht” käimas, siis sai valede ja demagoogia teemat veidi käsitletud. Need kaks klassi, kes kohal ei olnud, siis said kodutööks ülesande vaadata üht veebinari ja peaksid saatma mulle nüüd ka paarile küsimusele vastused. Rohelisega siis need tunnid, mis täiesti möödas, kollasega need, kus ootan veel kodutöid ja vastuseid. Tärniga kuupäevad tähendavad, et õpilastega ei kohtu. Kui sellist abitabelit on vaja peale teist õppenädalat, siis ausalt öeldes ei kujuta ette, mis siis jõuludeks juhtuma hakkab… Aga süsteem on vähemalt loodud ja endal on kindlam tunne igatahes.

Lisaks pakuti mulle kooli poolt võimalust saada mentor projektist Alustavat õpetajat toetav kool ning ausalt öeldes oli sellega liitumine suurepärane mõte. Aga see on teine pikk teema, millest püüan siin blogis lähipäevil kirjutada, sest nüüd unele ja homme pean siis materjalid looma kõigiks aineteks uuel nädalal.

Postituse foto: https://img.huffingtonpost.com/asset/5cd34adf2100003300d32cfb.jpeg?ops=1778_1000

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga