Google Classroom kiirkursus

Väga kiirelt olen jõudnud punkti, kus rohkem tunde toimub distantsilt (nüüd ka üks klass täitsa karantiinis, aga see eraldi lugu, milles püüan ka mingi hetk pikemalt kirjutada). Igatahes hoolimata minu toredatest abitabelitest läks kodutööde haldamine eksponentsiaalse kiirusega kontrolli alt välja. Üldse tundub mulle, et kontrolli alt väljas võtab mu viimased 7 päeva suurepäraselt kokku 🙂

Kuna mu mentor Eve kiitis väga Google Classroomi, samuti soovitas selle kasutusele võtta Arte gümnaasiumi haridustehnoloog Mihhail ning tegelikult olen ka varem selle keskkonna vastu huvi tundnud. Seetõttu otsustasin siis härjal sarvist haarata ning vähemalt Arte koolis kõik 10 klassi koheselt Google Classroomi üle viia (Tabasalus pole nii kriitiline, sest seal veel sellises mahus distantsõpet ei kasutata, kuid ma tean, et kell tiksub ka seal…).

Kuna ma seda keskkonda varasemalt õpetajana kasutanud ei ole, siis esimese asjana otsisin paar õppevideot YouTubest. Materjale seal hämmastavalt palju ja peale 30 minutit tundsin, et olen valmis alustama.

Klasside loomine on kerge. Tänu ühest videost saadud soovitusele kasutasin ka emojisid kategooriate juures ja tulemus täitsa armas. Panin noortele ka oma telefoninumbri, sest distantsõppe tunni ajal ma niikuinii vaba ning viimasel ajal olen hakanud eelistama telefonikõne e-kirjale.

Muidugi võiks sinna panna rohkem materjale, kuid peab ütlema, et kümnele klassile eraldi virtuaalklasside loomine oli ikkagi mitme tunni töö ning hetkel oli eesmärk homsed distantsõppe tunnid üles saada. Ehk tänane eesmärk siis MVP (minimum viable product ehk minimaalse töötava toote) väljatöötamine nagu start-up kogukonnas on kombeks öelda.

Kusjuures ühest teisest videost leidsin hea nipi, kuidas saab mitmele kursusele korraga materjale lisada. Muidugi selle funktsiooniga tuleb ettevaatlik olla, sest kui tulemus ei ole nii nagu ette kujutasid, siis kustutama peab asja igalt kursuselt eraldi (nagu ma täna oma nahal teada sain).

Ütleme nii, et Google Classroomi kasutusmugavus on kümnetes kordades parem kui e-kooli oma. Väga mugav on asju üles laadida, ülesannete lisamise osas tundub seal olevat palju põnevaid erinevaid võimalusi… Kuskilt jäi silma, et saan ka Kahoote seal kasutada kodutöödeks – see kindlasti asi, mida ma mingi hetk lähemalt uurin.

Muidugi tõehetk saabub homme, kui noored oma tunnitööd sinna panevad. Kahtlustan, et ma ei kasutanud kõiki võimalusi seekord korralikult ära, kuid seda enam avastusrõõmu lähikuudel saab olema. Plaan homme ka Tabasalu kooli jaoks teha süsteem ning saan juba reedel kuuendikele seda kõike ka õpetada tunnis, et kui järsku tekib olukord, kus kõik koju saadetakse, siis noored oskavad asja kasutada.

Aga jah – ma veidi tunnen end nagu Trinity Matrixi filmis, kus Neo küsib, et kas naine oskab helikopterit juhtida ning siis peale väikest viivitust, mil õppeprogramm üles laetakse teatab Trinity, et nüüd oskan. YouTube on imeline asi, kui seda mõtestatult kasutada.

Gif: https://gifer.com/en/D4H

Postituse foto: https://www.digit.in/news/internet/google-classroom-gets-more-than-50-new-features-for-stricter-online-classes-55869.html

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.