Hiljuti jäi mulle ette väga tore video kuskil sotsiaalmeedia avarustes, kus oli lavastatud olukord nagu keegi oleks teinud Zoomi kõne minevikku iseendale aasta tagasi. See muidugi oli must huumor koroonateemadel, kuid idee meeldis mulle ning selline meetod aitab tegelikult ka toimunut päris hästi analüüsida. Ehk siis teeme proovi 😉
Saatja: diana.poudel@gmail.com Saaja: diana.poudel@gmail.com Kuupäev: 4. veebruar 2021 (6 kuu pärast) |
Hei
Ma tean, et sa oled segaduses seda e-kirja oma postkastist leides. Ära muretse – su konto pole kaaperdatud ning see kuupäev ongi õige siin kirja nurgas. Pidin igaks juhuks järele kontrollima, mida ma siis 4. augustil tegin ja see oli üks viimastest rahulikest nädalatest. Soovitan sul kohe mõnuga puhata, sest järgmise kuue kuu jooksul sul seda võimalust ei avane.
Tegelikult enne kui puhkama asud, siis võta palun ühendust ARTE õppealajuhatajaga ning vaadake need ained uuesti läbi. See pole väga loogiline, et ühel 10ndal klassis on projektijuhtimine ja ülejäänud kahel klassil on kommunikatsioonijuhtimine – see tekitab päris palju segadust. Samuti ära lase 11 ja 12 ühte tundi panna, sest mingi hetk siin otsustatakse, et lõpuklassid koolis ja muud klassis ulaõppel ning sellises kombinatsioonis selle tunni andmine on väga keeruline.
Nüüd meenus, et ulaõppe sõna vist pole ka veel kasutusel? See Sõnause raames välja pakutakse distantsõppe jaoks ning see mu absoluutne lemmik 🙂 Aga see selleks… Meil on suuremaid muresid ning tähemärke saan kasutada piiratud hulgal, sest iga bait minevikku kulutab energiat.
Kõige mõistlikum oleks sättida tunnikava nii, et annad ARTE-s ainult kommunikatsiooni ning küberturvalisust. Juhul kui ikka pead projektijuhtimise aluseid ka andma, siis alusta väga algusest. Pole mõtet kohe projektide ideedega peale lennata, sest erinevalt töövestlusel kuuldust ei tea enamik noori siiski midagi projektidest. Hea oleks kõigepealt tuua põnevaid näiteid projektidest, siis vaikselt rääkida projektitiimist, eelarvest, tegevustest jne. Enda projektide juurde tasuks minna alles peale jõule.
Küberturvalisuse teemadega on päris hästi ning selles osas võib täiesti jätkata nii nagu plaanitud. Lihtsalt taaskord veidi ootusi allapoole tuua ning olla valmis ka olukorraks, et osad klassid lähevad ootamatult ulaõppele, vahepeal on mingid üritused jne.
Lase noortel ka siiski kohe konspektid kasutusele võtta ning tee üks teadmiste kontroll kuus. Seda kasuta ka siis kui ulaõppe periood on, sest iganädalased ülesanded ja nende kontrollimine on väga suur ajakulu ning sa kurnad end nii ära, et kuue kuu pärast lihtsalt pole energiat isegi tavalisi tunde ette valmistada.
Kasuta võimalust ning tee mõned õppevideod juba praegu, mida saad vajadusel noortele ette sööta. Näiteks Cialdini, Carnegie jmt pole mõtet tunni ajal teha, sest seal diskussiooni ei teki eriti ning ulaõppe ja karantiini ajal selline kraam kulla kaaluga.
Arvutiõpetuse osas palun püüa ARTE viiendikega juba novembris kontrollida, et nad saaksid ka siis tundi, kui kool kinni. Tabasalus ei tule sellega probleeme, kuid ARTE-s kaovad ära just need need noored, kes kõige rohkem abi vajaks ning see ei ole hea.
Samuti valede jahi ülesannet tehes ütle noortele, et nad võivad seda teha kas eesti, vene või inglise keeles. Üldse pead arvestama, et seal klassis on osadel noortel keeleprobleeme ja seetõttu nad lihtsalt ei suuda samas tempos kaasa teha.
Kuskil novembris hakkad sa muutuma kurjaks ka maskiteema osas. Ütlen kohe ära, et pole mõtet närve kulutada – ükski rääkimine ei aita ning paratamatult võtavad kolleegid ja õpilased maskid kasutusele peale jõule – seda ka osaliselt. Ja telli kohe endale mingi hulk maske T-Style lehelt ära – hoiad hunnik raha kokku selle pealt, et testid erinevaid maske ja novembris peale TÜ uuringute selgumist on seal paari kuu pikkused järjekorrad tellimustel.
Tundides proovi kasutada rohkem arutelusid rühmades. See, et sul endal pole kunagi probleemi olnud õppejõududega vaielda ja oma arvamust avaldada, ei tähenda, et teistel see sama lihtne oleks.
Kahoot on hea, kuid palun jäta meelde fakt, et noored ei näe, mitu % nad maksimaalsetest punktidest seal saavad. Seega ära pane hindamise kriteeriumiks mitte kunagi protsenti vaid punktide arv – jäävad jälle mõned närvirakud alles.
Uurimistöö aluste aines tee rohkem praktilisi ülesandeid. Viitamise jaoks võta kohe kaks tundi järjest ning seleta ka juba novembris, et kuidas peaks ankeedi loomine käima. Tehke noortega kokkulepe, et üks tund räägid uurimistöödega seotud teemadest ning teine tund räägid õpilasfirmaga seotud teemadest, sest muidu seal motivatsiooni langus osadel kui fookus ainult uurimistööde peal.
Küberturvalisuse valikaines Tabasalus on 10 ja 12 klass erinevate semestrite pikkusega ning tee neile kaks erinevat klassipäevikut Stuudiumisse (see ei loe, et nad seal sul ühes klassis istuvad). Muidu pead lihtsalt jõulude ajal kõik tunni sisud käsitsi kopeerima ja jälle paar tundi sisustatud.
Aga mul siin punane hoiatus ekraanil, et rohkem baite ei mahu sõnumisse ja pean kohe ära saatma, et ikka kohale jõuaks. Sa saad tegelikult päris hästi hakkama arvestades, seda hullumeelset kaost ja kui need ülaltoodud asjad arvesse võtad, siis on elu märgatavalt stressivabam.
D. (6 kuu pärast)
Pilt: https://nypost.com/2017/04/28/science-says-time-travel-is-possible/